torsdag 13 april 2017

Din fina mamma

Jag tycker din mamma prioriterar konstigt ibland och att hon gör saker mycket krångligare än vad de behöver vara, inte minst när det gäller kommunikation. Jag tycker det är svårt att hon är så mycket "här och nu" och att hon inte har mer "split-vision". Jag tycker det är synd att hon genom åren inte har sett mina behov mer. Jag tycker det är jobbigt att stress så ofta påverkat och försvårat vår kommunikation. Jag tycker det är synd att hon bokar upp sig så mycket och inte tillåter sig att vara mer spontan.

Men allra mest tycker jag att du har den finaste mamma jag hade kunnat önska. Jag är så glad att aldrig behöva känna någon som helst oro när du är hos henne. Jag vet att du har det bra och att ni både har kul och mysigt. Jag vet också att hon gör allt hon kan för att inte låta de saker som är hennes utmaningar påverka dig. Hon leker, pysslar och busar fast jag vet att hon kan trycka att det är svårt. Jag vet att hon ibland brottas med stressen och humöret, särskilt när du är på ditt mest bestämda och svårbemästrade humör. Hon lyckas inte alltid, det gör ingen. Men de sakerna imponerar på mig. Mycket mer än de delar av föräldraskapet som hon har naturligt som person.

Jag skulle inte vilja att någon annan i hela världen var din mamma.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar