onsdag 21 juni 2017

Färdig med gamla relationer?

Jag får ofta den frågan, om jag är färdig med gamla relationer. Eller egentligen; om jag är färdig med relationen med din mamma. Jag svarar alltid samma sak: Jag kommer aldrig att bli färdig med relationen till min sons mamma. Jag vill inte bli färdig med den. Tvärtom kommer hon alltid att vara en oerhört viktig person för mig och det är i allra högsta grad i mitt intresse att vi har bästa möjliga relation och att hon mår bra. För av det mår du bra min pojke och det är det som betyder mest av allt.

Att förstå och acceptera det är avgörande för människor i min och din omgivning, att kunna lita på mitt omdöme och vara trygg i sig själv. Din mamma är och förblir en av de viktigaste människorna i mitt liv, i det avseendet förändrar separationen eller nya relationer ingenting.

En mer relevant och intressant fråga borde vara: "Är du färdig med dig själv och vem du är?".

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar